Tankar..

© Foto: Jag - Nikon D3100 - Motiv: En glad ida ©
.
Jag är så sjukt trött på såna som går runt och snackar skit bakom nåns rygg. Jag kollade igenom några sms idag och kom att tänka på vilken skillnad det är på olika personer. Men också vilken skillnad det kan vara på en person. Mina allra närmsta vänner tror (och hoppas) jag att de inte snackar om mig. Självklart vet jag att vi är människor och alla snackar någon gång ibland, medans vissa tar varje chans att trycka ner någon. Vissa människor (nämner inga namn) är jag medveten om att de går runt och snackar lite här och var och de fösöker jag vara med så lite som möjligt eftersom att jag vet att de egentlige tycker si och så.. Jag säger inte att jag är värsta ängeln som aldrig snackar skit men jag försöker göra det så lite som möjligt. Jag skulle aldrig berätta något som nån har berättat för mig i förtroende. Sånt är bland det värsta jag vet, Jag har typ slutat snacka om sånt.. Man vill lixom inte att det kommer ut, efter att en viss person krossade hela mitt förtroende så håller jag hellre saker för mig själv. Det blir enklare så..
.
En annan sak som jag inte kan sluta störa mig på är såna som inte kan ta motgång. Tex om Britta åker och tävlar med sin häst och vinner i sin klass och blir helt överlycklig eftersom att det var hennes första vinst på ponnyn som hon äntligen har ärvt av sin storasyster. Då ska ju självklart Berit komma och ta ner Britta på jorden genom att kläcka ur sig: "Ja, men asså det var ju bara en LC, han har ju lixom gått La.." Jag vet hur det känns.. Självklart är man inte lika glad längre, han har ju gått LA med storasyrran, LC är ju ingenting. Nej men tänk om den hästen är svår och storasystern har kämpat hur mycket som helst med den för att komma till LA. Britta vet ju hur mycket hon har kämpat med den där hästen som ingen klarade av, då får väl hon vara glad för det? Okej om Britta går runt och skryter och tycker att hon är bättre än alla andra, det är en annan sak men om hon bara är ärligt glad. Mer glädje åt folket! Ist för att trycka till alla och ta ner de på jorden så låt de sväva bland molnen och säg Grattis och le ist! Även om din häst gick sämst eller du red sämst, det kommer fler tillfällen. Var glad för Britta ist. Mina åsikter, pusshej <3

Kommentarer
Postat av: Frida

Så sant!! Bra skrivet!

2012-10-02 @ 10:24:13
URL: http://poniigirls.blogg.se
Postat av: Carolina - Beridare på stall Assla

Hatar skitsnack. Jag har säkert också snackat om folk, det gör ju alla, yttarar åsikter, men jag skulle aldrig snacka skit om mina vänner <3

Fint pannband!

2012-10-02 @ 13:56:02
URL: http://asslatjejerna.se
Postat av: Becky

Så sant! Har själv vart med om det... Jag hade precis kommit hem efter min andra hopptävling med min ponny, vi hade lyckats att vinna båda tävlingar. Även om det bara var 60cm högt så svävade jag bland molnen och var överlycklig eftersom att min häst inte gillar att hoppa oxrar men han hade hoppat dem utan att tveka på dessa två tävlingar. Snacka om att jag var glad då! Mensedan så kom jag tillbaka till stallet som han står och efter att jag hade lastat av och släppt ut honom i hagen så kommer hon som äger stallet fram och säger "Njut nu för att det kommer inte hålla så länge till". Det tycker jag var taskigt sagt... Hon kunde lixom säga grattis och vara glad för min skull men nej...

Svar: Men gud vad taskigt! Jag tycker att det är samma glädje att vinna på 60 cm som att vinna på 130 cm, det är fortfarande en vinst! <3
Ebba Amoudruz

2012-10-29 @ 09:50:58
URL: http://blandatliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0