Måndagslektion 30/8

Dressyr. I måndags red jag min första lektion i min nya grupp. För er som inte fattar ett skit av det jag just sa så kan jag meddela att jag har börjat rida med Sara, Lovisa, Jenny och Emelie åå måndagarna. Alltså i gruppen efter min förra. Det var väldigt roligt, vi var 3 stycken som var med på lektionen, jag, Emelie och Jenny. Jag kan säga att det var ju inte direkt trångt på ridbanan. Juste, jag red Mayfair. Vi tränade först på volten och jag försökte få Freddy (jag stavar honom så) till en mer avslappnad och ärlig form, annars tar han gärna bara ner huvudet och tror att han slipper jobba. Han var ganska bråkig i munnen och ville inte jobba i början men sen fick han lite mer tryck i bakbenen och kunde trampa under sig lite bättre. Sen började vi med skänkelvikningar på diagonalen. Han var sjuukt tjafsig i början, så jag skrittade in i skänkelvikningen och sen kom jag fram i trav mitt i. Efter ett tag kunde jag göra det även i trav. Vi travade av de och fick lite tips av Ulrika. Sista varvet så kände jag hur han verkligen höjde ryggen och trampade under sig. Den känslan kan man leva länge på <3 Nu ska jag inte tråka ut er mer, hahah nej men hejdå <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0