Ridningen

Övningen ↑
Jaa, jag vet att detta inlägg kommer lite sent men på Tisdagar kommer jag hem sent och då är det bara att gå och lägga sig.
Jag skulle iof kunnat skrivit det i Tisdags innan Ines ridning, men nej för jag åker till franskan på en gång efter skolan och därifrån åker jag till stallet så jag har tyvärr ingen möjlighet till det ...
Aja, jag red iaf Scotty och vi hoppade.
Han var väldigt seg och nonchalant i början men sen så sa Ulrika att jag skulle jobba ökningar både i traven och galoppen så då gjorde jag det.
I uppvärmningen blev han bättre och bättre, han blev mycket mer lyhörd när vi var klara.
Aja, när alla kände sig någorlunda klara så gick vi in på en stor volt oval för att alla skulle få plats.
Där jobbade vi med att öka och minska galoppen och jag fick till några riktigt bra ökningar!
Sen så skulle vi hoppa, först hoppade vi 2 sockerbitshinder och tränade vägar på det sättet (se bilden ovan)
Sen la vi in två vanliga hinder också som först var kryss-rätuppstående men sen ändrade hon så att det blev rätuppstående-oxer.
Vi hoppade i båda varven och han kändes så sjukt mycket piggare och mer alert på mina hjälper så vi fick till en superbra runda.
För er som inte vet det så ska jag tävla Scotty i allsvenskan så det var skönt att jag fick känna lite på honom, jag har bara ridit honom en gång innan, på terrängtävlingen.
Sen joggade vi av de och så skrittade vi runt kvarteret och sen så var det slut.

SeeU!
P.s. Jag ska få Photoshop Elements, är det någon som vet om det är bra ?? ♥

Kommentarer
Postat av: Sara

haha jaa photoshop e bäst !

2012-04-18 @ 15:48:52
URL: http://ccanter.blogg.se/
Postat av: Elvira

Svar: japp det ska jag. Haha du är sötare! <3

2012-04-18 @ 18:40:39
URL: http://elviraklara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0